google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: عدم رسیدگی پزشکی؛ گزارشی از آخرین وضعیت نیکا اسماعیل پور، شهروند بهائی

۱۴۰۲ آبان ۲۵, پنجشنبه

عدم رسیدگی پزشکی؛ گزارشی از آخرین وضعیت نیکا اسماعیل پور، شهروند بهائی


 نیکا اسماعیل پور، شهروند بهائی بازداشتی، علیرغم گذشت بیش از یک هفته از زمان دستگیری کماکان بصورت بلاتکلیف بسر میبرد. این شهروند بهائی از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیکا اسماعیل پور در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند بهائی به هرانا گفت: “خانم اسماعیل پور از یک بیماری خاص کم خونی رنج میبرد. این شهروند بازداشتی طی تماسی کوتاه با خانواده خود، بدون اشاره به محل نگهداری اش اعلام کرد که از رسیدگی پزشکی محروم مانده و مسئولین مربوطه از تحویل دادن داروهای مورد نیاز وی خودداری میکنند.”

این منبع مطلع افزود: “شرایط موجود، موجب افزایش نگرانی های خانواده و نزدیکان خانم اسماعیل پور شده است.”

نیکا اسماعیل‌ پور به همراه بابک زینلی، صهبا طائف، شروین شبرخ، ایمان احسانی،‌ ایرن رحمانی،‌ فواد طائفی، علی باقر کاشی، رضا و فهیمه یزدی در تاریخ شانزدهم آبان ماه، در منزل آقای زینلی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

این شهروندان بهائی به تازگی از بابت اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در گروه های مخالف نظام، در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار تفهیم اتهام شدند.

شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهائی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهائیان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...