google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: استفاده ابزاری حکومت ایران از رهبران اقلیت‌های دینی برای حمایت از حماس

۱۴۰۲ آبان ۵, جمعه

استفاده ابزاری حکومت ایران از رهبران اقلیت‌های دینی برای حمایت از حماس


 سیبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران می‌گوید «از وقتی رژیم صهیونیستی ایجاد شد، منطقه خاورمیانه دچار تحولات مهیبی شد و آتش آن را فرا گرفت».

«در ایران حکومت برای تقویت کارزار حمایت از گروه تروریستی حماس رهبران ارامنه، آشوریان، کلیمیان (یهودیان) و نمایندگان اقلیت مجلس شورای اسلامی را به خدمت خود درآورده است.
براساس گزارش خبرگزاری ایسنا برجسته‌ترین رهبران این اقلیت‌ها به همراه نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه اول آبان‌ماه برای حمایت از «جریان مقاومت» یک کنفرانس خبری تشکیل دادند.
در این کنفرانس “سیبوه سرکیسیان” اسقف اعظم ارامنه تهران گفت «از وقتی رژیم صهیونیستی ایجاد شد، منطقه خاورمیانه دچار تحولات مهیبی شد و آتش آن را فرا گرفت.»
وی عملیات تلافی‌جویانه اسرائیل برای پاکسازی تروریست‌ها در غزه را که از مردم به عنوان «سپر انسانی» استفاده می‌کنند «اقدامات ددمنشانه» خواند و آن را محکوم کرد.
یکی از حاضرین در این کنفرانس علی‌اکبر ضیایی رئیس «مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» بود که از حمله اسرائیل به کلیساها و مساجد ابراز تأسف کرد. مساجدی که براساس ویدیوهای منتشر شده به انبار مهمات و تسلیحات حماس تبدیل شده بود و تونل‌های زیر آن محیط خرابکاری بود.
دلسوزی مقام‌های جمهوری اسلامی برای «کلیساهای غزه» در شرایطی است که حکومت اسلامی از همان روزهای اول انقلاب به توقیف اموال کلیساها و نهادهای مسیحی و سرکوب مسیحیان، به ویژه نوکیشان مبادرت ورزید و طی ۴۴ سال بعد از انقلاب اسلامی حتا یک کلیسا نیز در ایران مجوز ساخت نگرفت.

“وانیا سرگیس” اسقف کاتولیک آشوری تهران، یوبالیت آلدو نماینده کلیسای شرق آشوری و یونس حمامی لاله زار رهبر دینی کلیمیان ایران نیز از دیگر سخنرانان این کنفرانس بودند.
حمامی لاله‌زار در پاسخ به سؤالی در تفکیک «یهودیت» و «صهیونیسم»، گفت «یهود یک آیین الهی است که به خدای یکتا و ارزش‌های انسانی اعتقاد داشته اما صهیونیسم یک حزب سیاسی است که با سوء استفاده از برخی آرمان‌ها و اعتقادات یهودیت اقدام به غصب فلسطین کردند؛ همانطور که هیچکس داعش را نماینده اسلام نمی‌داند، صهیونیسم هم نماینده یهود نیست و اولین مخالفت‌ها در زمان تاسیس صهیونیسم از سمت خود یهودی‌ها بوده است.»
وی به اینکه حماس مرتکب چه جنایتی در علیه شهروندان اسرائیلی شده است نکرد.
چهره‌هایی که حکومت ایران به آنها مجوز داده تا به عنوان «رهبر دینی» یکی از اقلیت‌های دینی فعال باشند به طور مشخص گزینه‌های مورد تایید نهادهای امنیتی هستند. همین‌ها کسانی هستند که به جای دفاع از حقوق مردم ایران در جریان اعتراضات جانب حکومت را می‌گیرند و علیه مردم بیانیه صادر می‌کنند.
جمهوری اسلامی به هیچ عنوان به اقلیت‌های دینی اجازه نمی‌دهد رهبر مستقل خودشان را داشته باشند و کسانی مجوز داشتن چنین موقعیتی را دارند که در رکاب حکومت باشند. در این مورد به ویژه حساسیت‌ها در مورد یهودی‌ها و مسیحی‌ها بیشتر است زیرا حکومت آنها را بخشی از شبکه توطئه علیه نظام می‌داند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...