google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: کمیته یهودیان آمریکا: جمهوری اسلامی وحشت را «فراتر از مرزهایش تحمیل می‌کند»

۱۴۰۲ مهر ۴, سه‌شنبه

کمیته یهودیان آمریکا: جمهوری اسلامی وحشت را «فراتر از مرزهایش تحمیل می‌کند»


 در پی سخنرانی  ابراهیم رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل، «کمیته یهودیان آمریکا» سوابق جمهوری اسلامی در «نقض حقوق‌بشر» و حمایت از گروه‌های تروریستی ضد‌اسرائیلی را محکوم و بر درخواست خود از جامعه‌جهانی برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به تسلیحات هسته‌ای تاکید کرد.

«بر اساس بیانیه «کمیته یهودیان آمریکا»، سخنرانی ابراهیم رئیسی، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد یک‌سال پس از کشته‌شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد اين تهدید را تشديد می‌کند چرا که جمهوری اسلامی همچنان يك نيروی خطرناك و بی‌ثبات كننده در سراسر جهان است.

به گزارش صدای آمریکا، همزمان این بیانیه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ـ به‌عنوان حامی گروه‌هایی مانند حزب‌الله و حماس ـ کمک‌های مستقیم و حمایت سیاسی از دشمنان اسرائیل می‌کند و به دنبال تضعیف امنیت منطقه‌ای و جهانی، است.

تد دویچ، مدیرعامل «کمیته یهودیان آمریکایی»، در این بیانیه گفت: در حالی که جمهوری اسلامی به افزایش ذخایر اورانیوم خود ادامه می‌دهد، ما باید از توسعه بیشتر برنامه موشکی بالستیک آن جلوگیری کنیم که به نوبه‌ خود می‌تواند تسلیحات هسته‌ای را فراهم کند که مستقیم اسرائیل و مردمش را تهدید می‌کند.

بیانیه «کمیته یهودیان آمریکا» تاکید دارد که جمهوری اسلامی وحشت را «فراتر از مرزهایش تحمیل می‌کند» و دنیا نمی‌تواند اجازه دهد چنین اتفاقی بیفتد و الان «موقع اقدام» است.

این بیانیه با اشاره به «نقض مداوم حقوق‌بشر» توسط جمهوری اسلامی، تاکید کرد که سازمان ملل متحد همچنین باید با قاطعیت در برابر نقض حقوق‌بشر ـ که منعکس کننده بی‌توجهی کامل حکومت به حقوق انسان‌ها است ـ صحبت کند.

بیانیه «کمیته یهودیان آمریکا» در پایان، تظاهرات گسترده‌ای را که با مرگ مهسا امینی یک سال پیش آغاز شد و سرکوبی که پس از آن به وقوع پیوست، نمادی از سابقه طولانی سرکوب خشونت‌آمیز مخالفان، فعالان حقوق زنان و روزنامه‌نگاران از سوی جمهوری اسلامی دانست و خواستار محکومیت آن توسط سازمان ملل متحد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...