google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: تلاش حکومت برای تطمیع خانواده قربانیان زاهدان: دیه بگیرید و سکوت کنید

۱۴۰۲ مهر ۷, جمعه

تلاش حکومت برای تطمیع خانواده قربانیان زاهدان: دیه بگیرید و سکوت کنید


 حکومت خانواده قربانیان جمعه خونین در زاهدان را مورد تطمیع قرار داد و گفت دیه بگیرید و سکوت کنید.

جمعه برابر با ۷ مهر ماه ۱۴۰۲ سالروز جمعه خونین در زاهدان است و مردم سیستان و بلوچستان برای این روز فراخوان بزرگی را ترتیب دادند تا به خون‌خواهی عزیزان از دست رفته‌شان به پا خیزند و برای سرنگونی نظام به خیابان‌ها بیایند. پس از انتشار این فراخوان از هفته‌ گذشته تاکنون، نظام جمهوری اسلامی ادوات جنگی بسیاری را طی یک هفته به زاهدان منتقل کرد تا بتواند در برابر اعتراضات مردم بایستد.

همچنین حضور سردار رادان و دیدار وی با خانواده جانباختگان، حاکی از ترس نظام از اتحاد مردم است. طبق گزارشات منتشر شده، حکومت برای تطمیع خانواده‌های جانباختگان در جمعه خونین، در تلاش است تا با پرداخت دیه آنها را وادار به سکوت کند.

محمد شاهوزهی فرمانده پایگاه بسیج منطقه کریم‌آباد زاهدان، به دستور احمدرضا رادان فرمانده انتظامی کشور با برخی از خانواده‌های قربانیان دیدار و از آنان خواست از ادامه شکایت و دادخواهی منصرف شوند. وی در این دیدارها تاکید کرد که خانواده‌ها باید به دریافت دیه راضی شوند زیرا شکایت آنها جهت مجازات آمران و عاملان سرکوب‌ها و قتل مردم بی‌گناه بلوچستان بی‌نتیجه خواهد بود.

سران طوایف نیز در پاسخ به خواسته وی اعلام کردند: «مردم در این موضوع از ما حرف شنوی ندارند و برای حل این موضوع باید با مولانا عبدالحمید گفتگو شود، زیرا این اتفاق در مصلی مکی رخ داده است.»

تلاش حکومت برای تطمیع خانواده‌ها خشم و واکنش بسیاری از مردم را برانگیخته که آیا مولانا عبدالحمید به افکار پلید نظام جمهوری اسلامی تن داده و خانواده‌ها را برای دریافت دیه راضی خواهد کرد و یا برای مقابله با نظام خواهد ایستاد؟ زیرا اگر چنین اتفاقی رخ دهد، مردم دادخواه از ادامه خیزش خود برای سرنگونی نظام ناامید شده و اتحاد آنها از بین خواهد رفت.

آیا مردم اجازه خواهند داد که نظام جمهوری اسلامی به هدف خود رسیده و به جنایاتش ادامه دهد و یا همچنان در اتحاد برای پیروزی ایران خواهند ایستاد؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...