google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: تائید حکم ۲۰ سال حبس برای مهوش ثابت و فریبا کمال‌آبادی شهروندان بهایی

۱۴۰۲ مرداد ۱۹, پنجشنبه

تائید حکم ۲۰ سال حبس برای مهوش ثابت و فریبا کمال‌آبادی شهروندان بهایی


 حکم ۲۰ سال حبس مهوش ثابت و فریبا کمال‌آبادی شهروندان بهایی توسط دادگاه تجدید نظر استان تهران تائید شد.

به نقل از «هرانا» احکام صادره علیه مهوش ثابت و فریبا کمال‌آبادی توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تائید شد.

پرونده مهوش ثابت و فریبا کمال‌آبادی شهروندان بهایی در بهمن سال گذشته به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران ارسال و پس از مدتی به جهت رفع نواقص پرونده، به شعبه صادر کننده رای در دادگاه انقلاب منتقل شد. در نهایت حکم اولیه در دادگاه مذکور تائید و به آنها ابلاغ شد.

افراد مذکور توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، هر کدام از بابت اتهام «تشکیل و اداره جمعیت به قصد بر هم زدن امنیت کشور» به تحمل ۱۰ سال حبس، دو سال ممنوعیت خروج از کشور، منع سکونت در تهران و ممنوعیت از فعالیت در گروه‌های اجتماعی و مصادره تعدادی از ابزار دیجیتال محکوم شدند.

لازم به ذکر است مهوش ثابت حدود ۷۰ سال سن دارد و به بیماری‌های مختلفی مبتلاست که تحمل دوران حبس را برای وی سخت‌تر کرده است. او همچنین در ماه‌های گذشته چندین مرتبه به بیمارستان خارج از زندان منتقل شده بود.

اقلیت‌های مذهبی در ایران از جمله مسیحیان، یهودیان، زرتشتیان که به رسمیت شناخته شده‌اند از گذشته تا کنون مورد ظلم، آزار، اذیت، تحقیر، بازداشت و شکنجه قرار داشته‌اند. بهائیان که در ایران به رسمیت شناخته نشده‌اند نیز توسط حکومت مورد ظلم و جفا قرار گرفته و حقوق آنها به طور سیستماتیک نقض شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...