google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: انتقال ماتیاس علی حق‌نژاد از شبانان کلیسای غیرتثلیثی به زندان میناب

۱۴۰۲ تیر ۲۱, چهارشنبه

انتقال ماتیاس علی حق‌نژاد از شبانان کلیسای غیرتثلیثی به زندان میناب




 ماتیاس علی حق‌نژاد، از شبانان یک کلیسای غیر تثلیثی که در حال تحمل شش سال حبس در زندان انزلی بود، روز یکشنبه بدون اطلاع قبلی به زندان میناب منتقل شد.

«محبت نیوز»-عبدالرضا (ماتیاس)علی حق‌نژاد، از رهبران یک کلیسای غیر تثلیثی موسوم به کلیسای ایران، که به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طريق تبلیغ دین مسیحیت خارج از کلیسا» در حال تحمل شش سال حبس در زندان انزلی بود، روز یکشنبه بدون اطلاع قبلی به زندان میناب منتقل شد.

به گزارش سازمان ماده ۱۸، در حکمی که چندین سال پیش برای ماتیاس صادر شد، شش سال حبس در زندان میناب مقرر شده بود. روز یکشنبه ۱۸ تیر با چند ماه تاخیر، وی را از زندان انزلی به فرودگاه رشت، و از آنجا با پرواز به سمت میناب بردند. متاسفانه به همسر و دخترش حتی فرصت خداحافظی با او هم داده نشد.

ماتیاس علی حق نژاد، مسیحی غیر تثلیثی ۵۰ ساله، پیش از این بارها به دلیل فعالیت صلح‌آمیز دینی بازداشت شده‌است. وی در آبان ماه ۱۳۹۳، به همراه، بهنام ایرانی و رضا (سیلاس) ربانی دیگر رهبران کلیسای غیر تثلیثی موسوم به «کلیسای ایران»، به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی»، «تبلیغ دین مسیحیت خارج از کلیسا» و «اطلاع دادن به معاندین جمهوری اسلامی» هر کدام به شش سال زندان در تبعید داخلی محکوم شدند. محل زندان ماتیاس شهر میناب تعیین شد که حدود ۱۰۰۰ کیلومتر از شهر محل سکونت او فاصله دارد.

این حکم سپس توسط دادگاه تجدیدنظر نقض شده و هر سه نفر از تمامی اتهامات مطرح شده تبرئه شدند. اما هفت سال بعد، ریاست دادگستری استان البرز، با نوشتن نامه ای به دیوان عالی کشور به این حکم اعتراض کرد. سرانجام شعبه دوم دیوان عالی، حکم اولیه شش سال زندان را تأیید کرد. ماتیاس روز ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰، تنها دو هفته پس از آزادی از زندان اوین، به دادسرای انزلی احضار و از آنجا به زندان انزلی منتقل شده بود.

در تحولی جداگانه، سازمان همبستگی جهانی مسحیان (CSW) روز جمعه۱۶ تیر گزارش داد که ماتیاس و یوسف ندرخانی، از دیگر افراد مرتبط با کلیسای خانگی موسوم به «کلیسای ایران» در رشت، برای رسیدگی به اتهامات جدید به دادسرای شهر رشت احضار شده‌اند.

یوسف ندرخانی که در حال گذراندن محکومیت شش سال زندان بود، روز ۷ اسفند ۱۴۰۱ مشمول عفو گردیده و از زندان اوین آزاد شد.در پی دریافت احضاریه، ندرخانی روز شنبه در دادسرای رشت حاضر شد، اما به دلیل عدم حضور قاضی به او گفتند که در فرصت دیگری مراجعه کند.

بنا بر گزارش سازمان همبستگی جهانی مسحیان،احضاریه جديد در پی مطرح شدن اتهاماتی است که توسط دو عضو سابق همین کلیسا «تحت فشار قابل توجه» و «تهدید» از سوی نهادهای امنیتی مطرح شده است.

لازم به ذکر است گروه موسوم به “کلیسای ایران” که پیرو “ویلیام ماریون برانهام” واعظ آمریکائی معروف قرن بیستم می باشند اصل پایه ای الهیات مسیحی یعنی رابطه پدر پسر و روح القدس را که در زبان فارسی به “تثلیث” معروف است قبول ندارند و تعمید گرفتن مسیحیان را در نام پدر، پسر و روح القدس را درست نمی دانند. از این رو آنان را “غیرتثلیثی” نیز می نامند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...