google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: اعدام دست‌کم ۱۷ مرد جوان در ایران طی ۱۰ ماه با دلایل سیاسی و عقیدتی

۱۴۰۲ مرداد ۱۲, پنجشنبه

اعدام دست‌کم ۱۷ مرد جوان در ایران طی ۱۰ ماه با دلایل سیاسی و عقیدتی


 کمپین حقوق بشر ایران، روز چهارشنبه، دوم اوت در گزارشی درباره افزایش اعدام‌ها در ایران هشدار داد و خواستار اقدام عاجل و قاطع علیه اعدام‌ها شد.

«محبت نیوز»- کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران اعلام کرد که از آغاز اعتراضات سراسری ۱۰ ماه پیش تا کنون دست‌کم ۱۷ مرد عمدتن جوان با اتهامات سیاسی و عقیدتی در ایران اعدام شده‌اند.

بر اساس گزارش این نهاد حقوق بشری، این افراد به دلایلی از جمله «بیان مسالمت‌آمیز عقاید متفاوتشان، شرکت در اعتراضات مسالمت آمیز و یا عضویت در گروه‌های اپوزیسیون» به اعدام محکوم شده‌اند.

گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر همچنین به نقض شدید قانون دادرسی عادلانه و معاهدات بین‌المللی در محاکمه افراد اشاره و تأکید می‌کند که حکومت ایران به استفاده از تاکتیک ارعاب و انتقام‌جویی از منتقدان شدت بخشیده است.

گفته شده که صدور حکم اعدام برای این افراد همگی در دادگاه‌های غیرعادلانه و بدون رعایت حقوق اولیه متهمان از جمله حق دسترسی به وکیل انتخابی و بدون حضور رسانه‌های آزاد انجام شده است.

احکام اعدام همچنین برای اتهاماتی مبهم و غیر قابل تعریف از نظر حقوقی صادر می‌شوند که اعمال خودسرانه مجازات اعدام را برای انگیزه‌های سیاسی تسهیل می‌کنند.

هادی قائمی، مدیر اجرایی کمپین حقوق بشر با تأکید بر اینکه «نبود یک اقدام هماهنگ و محکم بین‌المللی، چراغ سبز دنیا به این کشتار است» گفت: «جامعه جهانی باید برای مقامات ایران روشن کند که ادامه این کشتارها نتیجه‌ای جز انزوای شدید اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی نخواهد داشت.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...