google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: توصیه خامنه‌ای به مبلغان: «ایمان» مردم برود نظام می‌رود

۱۴۰۲ تیر ۲۱, چهارشنبه

توصیه خامنه‌ای به مبلغان: «ایمان» مردم برود نظام می‌رود


 رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با مبلغان حوزه علمیه گفته «تبلیغ فقط پاسخگویی به شبهه نیست، موضع دفاعی نیست. این کار، لازم است. اما فقط این نیست. طرف مقابل مبانی فکری دارد باید به او حمله کرد. در تبلیغ موضع تهاجم لازم است.»

« علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه در دیدار با طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه با ابراز نگرانی از وضعیت تبلیغ، از آنها خواست در تبلیغ غفلت نکنند و با «تهاجم» به «مبانی فکری» طرف مقابل حمله کنند وگرنه اسلام سیلی خواهد خورد.
وی تأکید کرد «اگر حوزه علمیه از تبلیغ غفلت کند دچار عارضه‌ای می‌شویم که جبران آن بسیار دشوار است و دچار استحاله فرهنگی می‌شویم و اگر چنین غفلتی ایجاد شود اسلام سیلی خواهد خورد که تا سال‌های متوالی اثر آن باقی خواهد ماند.»
خامنه‌ای گفت اگر حوزه‌ها از تبلیغ غافل شوند، از گناهان کبیره قبح‌‌زدایی می‌شود و گناه عادی می‌شود.
وی در بخشی از این سخنرانی گفت «با اطلاعاتی که به من می‌رسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم. اینقدر ظرفیت تبلیغ در این کشور انبوه و متراکم و گسترده است که ما اگر چندین برابر آن مقداری که کار می‌کنیم هم کار کنیم، به نظرم این ظرفیت پر نمی‌شود.»
رهبر جمهوری اسلامی توضیح داد که ما «هم به تبلیغ و هم به موعظه احتیاج داریم.»
خامنه‌ای همچنین با اشاره به اینکه سطح فکر جوانان امروز بالا رفته گفت یک «آفت» وجود دارد و این است که «در این آشفته بازار صداهای مختلف فضای مجازی و تکثر رسانه‌ای که وجود دارد این تکثر رسانه‌ای در این صداهای گوناگون، یک صدا در انزوا قرار گرفته و آن صدای انتقال معارف نسلی و خانوادگی است. پدرها، مادرها خیلی چیزها را به بچه‌هایشان یاد می‌دادند. در این غوغای تکثر رسانه‌ای این صدا ضعیف شده.»
او در ادامه افزود: «تبلیغ صرفن پاسخگویی به شبهه نیست، موضع دفاعی نیست. این کار، لازم است. اما فقط این نیست. طرف مقابل مبانی فکری دارد باید به او حمله کرد. در تبلیغ موضع تهاجم لازم است.»
خامنه‌ای در ادامه سخنرانی خود تأکید کرد: «تبلیغ در دوره‌ ما اهمیت مضاعف پیدا می‌کند. هم از جهت اینکه در نظام اسلامی پایه‌ قوام نظام مردم‌اند، ایمان مردم است. اگر چنانچه ایمان مردم نباشد نظام نخواهد بود.»

علی خامنه‌ای در شرایطی از «سیلی خوردن اسلام» احساس نگرانی می‌کند که بعد از خیزش ملی در سال ۱۴۰۱ بین مردم و روحانیون شکاف‌ها عمیق‌تر شد. تا جایی که حتا بخشی از مداحان نیز با نیش و کنایه و انتقاد نسبت به حکومت موضع می‌گیرند.
پیش از این یک مداح درباره علت عدم انتقاد مداحان نسبت به دولت و شرایط معیشتی جامعه، گفته بود «در جلساتی که ما در کانون مداحان داشته‌ایم، مداحان توجیه می‌شوند که چیزی نگویند که موجی ایجاد شود، چون گفتن این حرف‌ها وقتی بدون آگاهی باشد و بعد در پاسخ دادن به سوال ناتوان باشند، باعث ایجاد موج می‌شود.»
جعفر اکبرزاده مداح ساکن مشهد ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ به خبرگزاری انتخاب گفت «در جلساتی که ما داشته‌ایم، مداحان توجیه می‌شوند چیزی نگویند که موجی ایجاد شود. چون گفتن این حرف‌ها وقتی در پاسخ دادن به سوال ناتوان باشند، باعث ایجاد موج می‌شود.»
این مداح گفته که تا کنون نشنیده امسال یک مداح درباره مشکلات اقتصادی و معیشتی و فقر سخن گفته باشد: «تا جایی که در محدوده شهر مشهد رصد داشته‌ام، چیزی در این خصوص نشنیده‌ام که کسی اعتراض یا نقدی به مشکلات اقتصادی کرده باشد. به ندرت شنیده‌ام که کسی در این وادی وارد شود.»
مداحان بخشی از سازمان سرکوب حکومت‌اند. آنها هر کدام به تیم‌ها و باندهایی از اوباش وصل‌اند که کیف خیابان اقدام به سرکوب مردم می‌کنند اما در ماه‌های اخیر بین خود آنها نیز اختلاف بالا گرفته است.

جمهوری اسلامی در حالیکه خود تلاش می‌کند در درون کشور غیرشیعیان را شیعه سازد و حتی مبلغ شیعه به دیگر نقاط جهان نیز می‌فرستد و برای آن هزینه فراوان می‌کند و سازمانی چون سازمان تبلیغات اسلامی را برای چنین کاری بسیج کرده است، به دیگر ادیان و باورها اجازه تبلیغ دین و باور خود را نمی‌دهد. این تبعیض آشکار و بی‌عدالتی محض است. برای نمونه جمهوری اسلامی مسیحیانی را که کلام خداوند را بشار می دهند بازداشت و به حبس های طولانی مدت محکوم می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...