google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: ادامه فشار بر خانواده‌های کشته‌شدگان اعتراضات؛ بازداشت نامزد حامد سلحشور

۱۴۰۲ فروردین ۳۱, پنجشنبه

ادامه فشار بر خانواده‌های کشته‌شدگان اعتراضات؛ بازداشت نامزد حامد سلحشور


 همزمان با افزایش فشار بر خانواده کشته‌شدگان اعتراضات اخیر در ایران، «معصومه احمدی»، نامزد «حامد سلحشور» از کشته شدگان ایذه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

شامگاه پنج‌شنبه ۲۴ فروردین، رضا پیرفلک، عموی کیان پیرفلک، در صفحه اینستاگرامش از بازداشت معصومه (مهسا) احمدی، نامزد حامد سلحشور، خبر داد. بر اساس این خبر معصومه (مهسا) احمدی حوالی ساعت شش غروب پنج‌شنبه در حال بازگشت از تولد رضا شریعتی، یکی دیگر کشته‌شدگان اعتراضات ایذه، به دست نیروهای لباس شخصی بازداشت شده  و از «نهاد بازداشت‌کننده» و همچنین محلی که نامزد حامد سلحشور پس از بازداشت به آن منتقل شده «اطلاعی در دست نیست.»

«حامد سلحشور»، معترض ۲۲ ساله در جریان اعتراضات سراسری، هنگامی که روز چهارم آذر با خودرو از اصفهان راهی شهر خود بود در ورودی ایذه به دست نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شد و به بازداشتگاهی در اهواز منتقل شد. حدود یک هفته بعد پیکر بی‌جان او تحویل خانواده‌اش شد و در روز پنج‌شنبه ۱۰ آذر ماه در فضایی امنیتی و مخفیانه در منطقه «قلعه تل» در خارج شهر ایذه دفن کردند.

با این حال بستگان حامد سلحشور همان روز پیکر او را از قبری که به دست نیروهای امنیتی در آن مدفون شده بود خارج کردند و در «آرامگاه خانوادگی» خود در ایذه  انتقال دادند و به خاک سپردند.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی فشار به خانواده‌های دادخواه کشته‌شدگان در هفته‌های اخیر را بالا برده است. بازداشت پدر و مادر جواد حیدری در قزوین برای چند روز و  بازداشت پدر حمیدرضا روحی در تهران، از موارد دیگر فشار بر خانواده‌های دادخواه است. نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...