google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: صف‌کشی مسئولان نظام برای ترمیم چهره «منفور» علی خامنه‌ای

۱۴۰۲ اردیبهشت ۸, جمعه

صف‌کشی مسئولان نظام برای ترمیم چهره «منفور» علی خامنه‌ای


 تحلیلگران معتقدند در بین مقامات نظام برای ترمیم چهره منفور علی خامنه‌ای در افکار عمومی سازماندهی شده است. اقدامی که می‌تواند برای او روحیه‌بخش باشد و بار «روانی» دارد.

« در میان مقامات ارشد جمهوری اسلامی موجی از ابراز حمایت‌ها از علی خامنه‌ای به راه افتاده است. آنها در بیان جان‌نثاری گوی سبقت را از هم می‌ربایند. اقدامی که به نظر با افول پایگاه اجتماعی رهبر جمهوری اسلامی با هدف جبران خلاء مشروعیت وی تشدید شده است.
احمد جنتی دبیر ۹۷ ساله شورای نگهبان چهارشنبه ۶ اردیبهشت با اشاره به تذکر علی خامنه‌ای به سران سه قوه و تأکید بر دور شدن از «حواشی» ادعا کرده نکاتی که «رهبر» اشاره کرد به خصوص برای مسئولان راهگشاست.
البته جنتی نگفته اگر حرف‌های علی خامنه‌ای که در تمام دوران زمامداری مدام تکرار کرده راهگشاست پس چرا حکومت با انبوهی بحران روبروست!؟
محمدجواد لاریجانی، دبیر پیشین حقوق بشر قوه قضائیه جمهوری اسلامی نیز در اظهارتی گفت «نظام ما مبتنی بر رأی مردم است. هیچ‌کسی در این کشور و نه در کشور، در کل منطقه غرب آسیا و جهان اسلام، قوی‌تر از مقام معظم رهبری، مدافع رأی مردم نیست.» شبیه همین حرف‌ها را ابراهیم رئیسی هم تکرار کرده است.
تحلیلگران معتقدند در بین مقامات نظام برای ترمیم چهره منفور علی خامنه‌ای در افکار عمومی سازماندهی شده است. اقدامی که می‌تواند برای او روحیه‌بخش باشد و بار «روانی» دارد.
هفت ماه پس از آغاز خیزش ضدحکومتی در ایران نظام که در پاسخگویی به مطالبات مردم ناتوان است به شدت برای اعمال قدرت در بطن جامعه به ابزارهایی غیر از قوای قهریه نیاز دارد اما مخزن‌شان خالیست. مردم از باید و نبایدها و هنجارهای حکومتی پیروی نمی‌کنند. اصلی‌ترین اختلاف میان مردم و حاکمیت و هوادارانش «حجاب» است. مدت‌هاست چهره شهرها تغییر پیدا کرده است و زنان «کشف حجاب» می‌کنند.
در و دیوار کوچه و خیابان پر از شعار علیه حکومت است. مردم بنرهای خامنه‌ای و قاسم سلیمانی را آتش می‌زنند و گوشه و کنار دور هم جمع می‌شوند و ساز می‌زنند و می‌رقصند. خانواده‌های جانبخاتگان اعتراضات بر مزار عزیزانشان خامنه‌ای را لعن و نفرین می‌کنند. دانش‌آموزان و دانشجویان به ویژه درست در نقطه مقابل حکومت قرار گرفته‌اند مقاومت مدنی مردم ایران در برابر حکومت دینی مترقی است و توجه رهبران دنیا را به خود جلب کرده است.
رهبر جمهوری اسلامی برای حل بحران‌های نظام عاجز مانده است. فردین یزدانی، کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه وضعیت اقتصادی کشورترسناک است، گفته «کشور گرفتار یک وضعیت حادی است و قفل شدگی در تمام ابعاد کشور مشهود است.» اظهاراتی که نشان می‌دهد آنچه در مورد خامنه‌ای و رهنمودهایش بیان می‌شود «توخالی» است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...