google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: علی خامنه‌‌ای بدون ماشین سرکوب در «قدرت» نمی‌ماند

۱۴۰۲ اردیبهشت ۸, جمعه

علی خامنه‌‌ای بدون ماشین سرکوب در «قدرت» نمی‌ماند


 حمیدرضا علیمی از مداحان مشهور در توییتی نوشت «من غربگرا، من همسو با دشمن؛ فقط یکی بیاد بگه، گرانی لحظه به لحظه، تقصیر کیه ؟ آلودگی هوا، تقصیر کیه؟ جواب مردم را بدهید.» این پرسش‌ها را «بچه‌ هیأتی‌ها» می‌پرسند، آنهایی که زمانی خود را در رکاب خامنه‌ای می‌دانستند.

« خیزش ضدحکومتی ایران شکاف میان مردم و حکومت را عمیق‌تر کرده است. در شبکه‌های اجتماعی روزانه ده‌ها تصویر و ویدیو از زنانی منتشر می‌شود که کشف حجاب کردند.
حتا تهدیدات حکومتی از قبیل دوربین‌های نظارتی و جریمه‌های سنگین و عدم ارائه خدمات عمومی هم نتواست مانع اراده زنان و دختران آزادیخواه باشد
جایگاه علی خامنه‌ای به شدت رو به افول است. او به رهبری تبدیل شده که اگر نیروهای مسلح و در واقع ماشین سرکوب نباشد مردم وی را از قدرت پایین خواهند کشید. او دیگر مشروعیت ندارد. حتا در حوزه‌های علمیه و هیات‌های مذهبی علیه وی و سایر مقامات حکومت موضع‌گیری علنی می‌شود.
مسمومیت‌های دختران در مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی که زیاد شد او اعلام کرد یک «جنایت» است و از مقامات خواست جلوی آن را بگیرند اما حملات شیمیایی تشدید شد. مقامات رسمی حکومت حتا شماری بسیجی و حزب‌اللهی را که عامل این حملات بودند بازداشت کردند اما راه به جایی نبردند و همچنان ادامه پیدا کرد. این یعنی حتا در داخل نهادهای حکومتی نظامی و امنیتی نیز از خامنه‌ای حرف شنوی ندارند.
هرچند شماری از فرماندهان سپاه و روحانیون ارشد که سر سفره انقلاب سهم دارند از وی پشیبانی کرده‌اند.
مهدی فرجی مشاور فرمانده سپاه همدان، به خبرگزاری مهر گفته «موضوع عفاف و حجاب با درایت رهبر انقلاب اسلامی و مسئولان رفع خواهد شد.»
محمدرضا نقدی معاون سپاه پاسداران نیز درباره خامنه‌ای گفت همه سیاستمداران «او را دست بالاتر در حرف خودشان می‌دانند. وقتی با قرآنی‌ها می‌نشیند ریزترین مسائل قرائت و…، با موسیقدان‌ها هم همان طور فنی بحث می‌کند. هرگز چنین شخصیتی در اوج زهد، پاکی و وارستگی کجا پیدا می‌شود.»
شعار نویسی علیه علی خامنه‌ای شدت گرفته است. بنرهای او و قاسم سلیمانی را آتش می‌زنند. اینها همه برای حکومت پیام دارد هرچند آنها ادعا کنند «مردم پای نظام ایستاده‌اند» اما حقیقت این است که اگر دستگاه سرکوب نبود علی خامنه‌ای به حدی دچار ضعف است که توان حفظ قدرت را نداشت.
در عین حال عقب‌نشینی‌های او از برخی مواضع وفادارترین سرداران و نیروهایش را ناامید کرده است. از جمله توافق امنیتی با عربستان آنهم پس از هفت سال مواضع تند و تیز علیه مقامات سعودی.

  • ویدیو کهاز اعتراض بسیجیان به خامنه‌ای در جلسه دیدار با وی منتشر شد گویای واقعیت است. حمیدرضا علیمی از مداحان مشهور در توییتی نوشت «من غربگرا، من همسو با دشمن؛ فقط یکی بیاد بگه، گرانی لحظه به لحظه، تقصیر کیه ؟ آلودگی هوا، تقصیر کیه؟جواب مردم را بدهید.» این پرسش‌ها را «بچه‌ هیأتی‌ها» می‌پرسند، آنهایی که زمانی خود را در رکاب خامنه‌ای می‌دانستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...