google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: احضار و بازداشت عبدالناصر قادری، روحانی اهل سنت توسط اداره اطلاعات تایباد

۱۴۰۱ دی ۷, چهارشنبه

احضار و بازداشت عبدالناصر قادری، روحانی اهل سنت توسط اداره اطلاعات تایباد

 


روز سه شنبه ۶ دی ماه، عبدالناصر قادری، روحانی اهل سنت ساکن شهرستان تایباد، پس از احضار به اداره اطلاعات این شهر بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز سه شنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۱، یک روحانی اهل سنت در شهرستان تایباد بازداشت شد.

براساس این گزارش، عبدالناصر قادری، روحانی اهل سنت ساکن شهرستان تایباد پس از احضار به اداره اطلاعات این شهر بازداشت شده است.

از دلایل بازداشت وی اطلاعی در دست نیست با این حال در این گزارش‌ آمده است، احضار این روحانی اهل سنت پس از قرائت بیانیه در دفاع از مولانا عبدالحمید و مطالبات مردم ایران در جریان اعتراضات سراسری صورت گرفته است.

تاکنون از محل نگهداری این شهروند اطلاعی در دست نیست.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...