google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: «یک کشته و ۱۰ زخمی» در پی سرکوب اعتراض‌ها در جوانرود؛

۱۴۰۱ دی ۱۰, شنبه

«یک کشته و ۱۰ زخمی» در پی سرکوب اعتراض‌ها در جوانرود؛



«یک کشته و ۱۰ زخمی» در جریان سرکوب اعتراضات مردمی در جوانرود

منابع حقوق بشری که خبرهای مربوط به مناطق کردنشین ایران را پوشش می‌دهند روز شنبه از کشته شدن یک شهروند اهل جوانرود و نیز زخمی شدن ۱۰ تن دیگر در این شهرستان در جریان حمله نیروهای سپاه پاسداران خبر دادند.

بر اساس گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، هم‌زمان با برگزاری مراسم چهلم جان‌باختگان اعتراضات مردمی جوانرود، نیروهای سپاه پاسداران آرامستان حاجی ابراهیم این شهر را محاصره کردند و مانع ورود خانواده جان‌باختگان و دیگر شهروندان به این آرامستان شدند.

این گزارش افزوده که نیروهای امنیتی، شهروندانی را که در اطراف آرامستان مستقر شده بودند با گاز اشک‌آور، گلوله ساچمه‌ای و جنگی هدف حمله قرار دادند.

در نتیجه این حملات، یک شهروند اهل جوانرود به نام «برهان الیاسی، ۲۲ ساله» با شلیک مستقیم نیروهای سپاه پاسداران کشته شد.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو می‌گوید که این جوان ۲۲ ساله از ناحیه شانه هدف اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت.

همچنین بر اساس گزارش‌ها، در جریان اعتراضات امروز دست‌کم ۱۰ شهروند دیگر از جمله یک کودک زخمی شده‌اند که وضعیت برخی از آن‌ها «وخیم» اعلام شده است.

شبکه حقوق بشر کردستان هویت یکی از مجروحان را «محمد شاه‌کرمی، ۲۴ ساله» اعلام کرده که در پی اصابت گاز اشک‌آور به سینه‌اش زخمی و از ناحیه ریه دچار خونریزی شده و هم‌اکنون به بیمارستان این شهر انتقال یافته است.

از سوی دیگر، تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که بلافاصله پس از کشته شدن برهان الیاسی، مراسم خاکسپاری او در آرامستان حسن گایر جوانرود با حضور جمعیت پرشمار مردم در جریان است.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای تیپ تکاور انصارالرسول سپاه پاسداران مستقر در جوانرود در سرکوب‌ اعتراضات امروز این شهر نقش فعالی داشته‌اند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...