google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: بهروز فرزندی، جانباز بهایی از خرید مواد غذایی در زندان محروم است

۱۴۰۲ آذر ۲۷, دوشنبه

بهروز فرزندی، جانباز بهایی از خرید مواد غذایی در زندان محروم است


بهروز فرزندی، آزاده و جانباز بهایی که در حال گذراندن محکومیت خود در زندان شیراز است، بیش از ۶۰ روز است که از داشتن کارت خرید از فروشگاه زندان برای تهیه نیازهای ضروری خود محروم است.

این در حالی است که که صدور کارت خرید  حداکثر سه روزه توسط بانک مربوطه انجام می‌شود. با وجود پیگیری‌های مکرر آقای فرزندی و خانواده‌اش در دو ماه گذشته هم‌چنان مسئولان زندان از صدور کارت خرید برای او امتناع کرده‌اند.

بهروز فرزندی به دلیل بیماری‌های قلبی و گوارشی ناشی از اسارت در دوران جنگ ایران وعراق نیازمند غذایی مناسب است و طولانی شدن محرومیت وی از دسترسی به مواد غذایی و سایر نیازهایش موجب مشکلات جسمانی جبران ناپذیری برای او خواهد شد.

دادگاه انقلاب شیراز در آبان۱۴۰۰ بهروز فرزندی را به اتهام «عضویت در جامعه بهایی» و «تبلیغ آیین بهایی» به ۳۱ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم کرد. او در ۱۵اسفند۱۴۰۰ جهت اجرای حکم راهی زندان شد. او پس از چهار ماه حبس به مرخصی درمانی اعزام شد.

فرزندی پس از ۱۳ ماه توقف حکم در تارخ هفت مرداد ۱۴۰۲ بدون توجه به وضعیت سلامتی و نظر پزشکان جهت ادامه حکم بازداشت و به زندان عادل‌آباد شیراز منتقل شد. در حال حاضر، بهروز فرزندی بیش از چهار ماه است که در زندان بسر می‌برد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...