google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: ولی‌الله قدمیان، عطاالله ظفر و منصور امینی به حبس محکوم شدند

۱۴۰۲ مهر ۱۵, شنبه

ولی‌الله قدمیان، عطاالله ظفر و منصور امینی به حبس محکوم شدند


 دادگاه تجدیدنظر تهران با کاهش حکم حبس سه شهروند بهایی به نام‌های «ولی الله قدمیان»، «منصور امینی» و «عطاءالله ظفر»، آنان را مجموعا به هفت سال زندان محکوم کرد.

بر اساس رای صادره، منصور امینی به سه سال، ولی الله قدمیان به دو سال و عطاءالله ظفر به دو سال حبس تعزیری محکوم شدند. لازم به ذکر است که «حکم مزبور هنوز  در سامانه ثنا نیامده است».

دادگاه بدوی این شهروندان بهایی را به اتهام «عضویت در گروه غیرقانونی به هدف برهم زدن امنیت کشور»، هر کدام به پنج سال زندان محکوم کرد. قاضی دادگاه، بهایی بودن متهمان را مصداق عضویت در گروه غیرقانونی دانسته است.

ولی الله قدمیان، عطاءالله ظفر و منصور امینی در ارتباط با جلوگیری از دفن اموات بهاییان در آرامستان بهاییان تهران توسط اداره اطلاعات در اردیبهشت ماه سال‌جاری دستگیر شده‌اند. هر سه تن بیش از پنج ماه است که در زندان اوین زندانی هستند.

دلیل دستگیری سه شهروند بهایی مذکور، کمک داوطلبانه به بهاییان برای دفن اموات‌شان در آرامستان بهاییان تهران بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...