google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: چرا حکومت برای پیوند زدن باورهای مسیحی به اربعین تلاش می‌کند؟

۱۴۰۲ شهریور ۱۲, یکشنبه

چرا حکومت برای پیوند زدن باورهای مسیحی به اربعین تلاش می‌کند؟


 آیت‌الله محمدمهدی میرباقری از علمای ارشد حوزه گفته «اربعین فرصتی در مقابلِ صهیونیست‌ها و مسیحیت صهیونیستی است و ظرفیت ترکیب شیعیان و محبین اهل بیت و مسیحیان متدین را دارد!»

«محبت نیوز»-همه ساله با فرارسیدن ماه محرم در ایران به ویژه اربعین، رسانه‌های حکومتی و مداحان و مبلغان همواره تلاش می‌کنند با اظهارات بی‌سند و اغلب بی‌پشتوانه مسیحیت و مسیحیان را به نوعی به واقعه «کربلا»، «حسین» و «عاشورا» مرتبط کنند.
در یک نمونه از این موارد “محمدرضا ورزی” کارگردان سینما و تلویزیون، در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران، گفت که از منابع موثقی شنیده که «وقتی داستان واقعه کربلا را برای مل گیبسون، کارگردان مشهور تعریف کردند، آنقدر به وجد آمده که گفته اگر ما همچنین پتانسیل‌هایی در فرهنگ‌مان داشتیم لحظه‌ای نمی‌نشستیم و درنگ نمی‌کردیم.»
این ادعا در حالی مطرح می‌شود که گیبسون عضو رسمی کلیسای کاتولیک لس آنجلس است که تاکنون چندین فیلم با موضوع مسیحیت ساخته است که «مصائب مسیح» از مشهورترین آنهاست.

همچنین خبرگزاری‌های حکومت در یکی از گزارش‌های تبلیغی برای راهپیمایی اربعین ادعا کرده‌اند «مسلمان، مسیحی، اهل سنت و…؛ در مسیر سیدالشهدا متحد هستند.»
برخی از عوامل حکومت اما از این راهپیمایی به دنبال تشدید فشار و سرکوب بر مسیحیان و یهودی‌ها هستند.
آیت‌الله محمدمهدی میرباقری از علمای ارشد حوزه در توییتی می‌نویسد «اربعین، تفرّقی که قرن‌ها دشمنان در آن دمیدند را بر هم می‌زند و تجمّع قلوب بر حول امام ایجاد می‌ کند. در مقابلِ صهیونیست‌ها و مسیحیت صهیونیستی و معاندانِ درونِ دنیای اسلام، باید در یک تجزیه و ترکیب، شیعیان و محبین اهل بیت و مسیحیان متدین را دور هم جمع کنیم. عاشورا و اربعین، ظرفیت این کار را دارد.»
«مسیحیت صهیونیستی» عبارتی است که نهادهای امنیتی حکومت در مورد نوکیشان مسیحی به کار می‌برد. نوکیشان مسیحی متهم به ارتباط و یا الهام گرفتن از کشورهای خارجی و یا جریانهای سیاسی خارجی می‌گردند. کلید‌واژه این اتهامات عبارت «مسیحیت صهیونیستی» است. این عبارت لزومن به معنای ارتباط مستقیم با اسراییل نیست، بلکه تداعی‌گر توطئه‌ای جهانی است که در آن مسیحیان تبشیری در سراسر جهان دیدگاه‌هایی سیاسی‌ را که به نفع صهیونیسم است، ترویج می‌کنند. تبلیغات جمهوری اسلامی علیه نوکیشان مسیحی با استفاده از این واژه شهروندان نوکیش مسیحی ایرانی را با جریانی سیاسی در خارج از کشور مرتبط کرده و از اتهاماتی که قوه قضاییه به آنان وارد می‌سازد، حمایت تبلیغاتی می‌کند.

از سویی دیگر جون یونس، کشیش مسیحی کلیسای لبنان در حاشیه همایش بین‌المللی «صحیفه سجادیه» که در در کربلا برگزار شد درباره شخصیت شیخ حسین انصاریان از واعظان مشهور حکومتی پرداخت. وی در پیامی ویدیویی که ایسنا آن را منتشر کرد خطاب به انصاریان گفته «در سیمای شما گویا مسیح را زیارت کردم!» این در حالیست که انصاریان واعظ مشهور شیعه در یکی از منبرهای خود به جوانان مسلمان هشدار داده بود «گول مسیحیان را در کانال‌های ماهواره‌‌ای نخورید .»
خوراک برای تبلیغات حکومتی از گوشه و کنار دنیا می‌رسد. کریستفور کلوهسی، کشیش کاتولیک از آفریقای‌جنوبی ویدیویی را منتشر کرده که در آن می‌گوید «زینب به عنوان قهرمان واقعی ماجرای کربلا می‌گوید.»
منابعی که حکومت به آنها برای این منظور استناد می‌کند آثار جورج جرداق، ویکتور الکیک، سلیمان کتانی و میشل کعدی، اینک آنتوان بارا است. ادعا می‌شود آنها «عاشق اهل بیت» هستند.
عکاسان و خبرنگاران حکومتی نیز در مسیر کربلا چند به اصطلاح کشیش مسیحی راه گم کرده و یا شاید خریداری شده را با صلیب زیرنظر می‌گیرند و آنها را پازلی از این پروژه تبلیغاتی می‌کنند تا به این ترتیب به کارزار سیاسی پیاده‌روی اربعین مشروعیت بین‌المللی بدهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...