google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: حوزوی‌ها «اندیشه غرب» و «مسیحیت» را عامل بی‌حجابی می‌دانند

۱۴۰۲ مرداد ۱۹, پنجشنبه

حوزوی‌ها «اندیشه غرب» و «مسیحیت» را عامل بی‌حجابی می‌دانند


 یک عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی «خمینی» گفته سبک زندگی غربی و رخنه کردن آن در متن جامعه به طور کامل مشهود است و وقتی مبلغ مسیحی می‌خواهد به ایران بیاید بارها قرآن را خوانده، آداب و رسوم ما را خوانده است، بعد می‌آید تبلیغ می‌کند.

«محبت نیوز»- در آستانه سالگرد خیزش‌ ضدحکومتی در ایران نهادهای حکومتی در سطوح مختلف به واکاوی دلایل ایجاد شکاف میان مردم و دین می‌پردازند.
علی خامنه‌ای ۲۱ تیرماه ۱۴۰۲ در دیدار با حوزویان گفته بود «با اطلاعاتی که به من می‌رسد از جهات مختلف نسبت به تبلیغ نگرانم.» اکنون بین حوزوی‌های مبلّغ این پرسش مطرح است که چرا خامنه‌ای نگران است؟ این در حالیست که حتا در داخل نظام شکاف در مورد نوع برخورد با مسائل اجتماعی از جمله کشف حجاب زنان و دختران مدام بیشتر می‌شود.
به عنوان مثال شماری از فرماندهان نیروی انتظامی عامل بی‌حجابی را «کم‌کاری دستگاه‌های متولی فرهنگ» می‌دانند. این در حالیست که نیروی انتظامی صف اول برخورد با بی‌حجابی است که جایگاه آن نزد مردم به شدت ضربه خورده است.
شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بی‌حجابی‌ها را ناشی از ضعف عملکرد دستگاه‌های فرهنگی می‌داند. وی می‌گوید «همه اقدامات بر دوش نیروی انتظامی گذاشته شده است که اصلن به صلاح نیست چون عامل سوءاستفاده جریانات معاند قرار می‌گیرد.»
سردار پاسدار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه نیز مقصر را دستگاه‌های فرهنگی و آموزش و پرورش می‌داند.
علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید «دستگاه‌های فرهنگی در مسئله امر به معروف به جای کار فرهنگی هیاهو می‌کنند.»
در مورد ضعف تبلیغات به تازگی مسئولان مؤسسه آموزشی «خمینی» و مسئول مطالعات راهبردی حوزه‌های علمیه جلسه برگزار کردند.
در این جلسه قاسم ابراهیمی‌پور عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی «خمینی» گفته سبک زندگی غربی و رخنه کردن آن در متن جامعه به طور کامل مشهود است. وی اشاره کرده «در نظام‌های تبلیغی مسیحی وقتی مبلغ مسیحی می‌خواهد به ایران بیاید یا جای دیگر اول، آنجا را خوب می‌شناسد بارها و بارها می‌بینید قرآن را خوانده، آداب و رسوم ما را خوانده است، بعد می‌آید تبلیغ می‌کند.»
این اولین بار نیست که آخوندها در ایران روش‌های تبلیغ مبشران مسیحی را تمجید می‌کنند. اواخر فروردین ۱۴۰۲ حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی از حوزویان استان گیلان در جلسه با روحانیون و طلاب رشت با انتقاد از شیوه تبلیغات و ترویج اسلام هشدار داد در قلب تهران مردم را جذب «مسیحیت» و «کلیساها» می‌کنند.
روزنامه کیهان چاپ تهران اواخر خرداد ماه در مقاله‌ای نوشت «پروژه ترویج کشف حجاب که برخی بازیگران دم‌دستی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند، ذاتن پروژه حزب صهیونیستی- انگلیسی بهائیت است.»
پیش از این جعفر هاتف الحسینی که از وی به عنوان پژوهشگر تاریخ میسیولوژی نام برده می‌شود گفته بود «ترویج بی‌حجابی اولین بار توسط میسیونرهای مسیحی زن در ایران کلید خورد و یک پروژه بلند مدت است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...