google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: وزارت اطلاعات از دستگیری نه عضو یک خانواده بهایی خبر داد

۱۴۰۲ مرداد ۲۳, دوشنبه

وزارت اطلاعات از دستگیری نه عضو یک خانواده بهایی خبر داد


 وزارت اطلاعات روز یکشنبه ۲۲مرداد۱۴۰۲، در بیانیه‌ایکه تحت‌عنوان «شبکه گسترده خانواده‌ بهایی اخلالگر در موضوع دارو» منتشر شد، از بازداشت ۹ تن از اعضای یک خانواده بهایی اطلاع داد.

در بیانیه مزبور، قاچاق و احتکار دارو، تقلب در داروهای مسافرتی، پولشویی و فرار مالیاتی، ازجمله اتهامات دستگیرشدگان عنوان شده است. «تبانی با معدودی از پزشکان برای تجویز داروهای موردنظر باند یا داروی بیش از حد نیاز بیماران یا الزام بیمار به تهیه دارو از داروخانه‌های خاص»، از دیگر اتهامات این افراد است.

هویت ۹ شهروند بازداشت شده در بیانیه وزارت اطلاعات ذکر نشده است.

از ابتدای سال ۱۴۰۲، فشار بر پیروان آیین بهایی در ایران شدت یافته است. ده‌ها شهروند بهایی در شهرهای مختلف ایران بازداشت، زندانی، محاکمه و با حکم‌های سنگین مواجه شده‌اند. از دفن اموات بهاییان در گورستان بهاییان تهران جلوگیری شده است. جوانان بهایی همچنان از تحصیلات عالیه در دانشگاه‌های کشور محروم هستند. به روال سال‌های گذشته، جوازهای کسب بهاییان لغو و محل‌های کسب ایشان پلمب شده است.

در یکی از آخرین اقدامات ایذایی، «جمال‌الدین خانجانی»، شهروند بهایی ۹۰ ساله که با کبر سن و بیماری‌های مختلف درگیر است، به‌همراه دخترش بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...