google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: تایید بازداشت شماری از بهاییان گیلان توسط دو نهاد امنیتی

۱۴۰۲ مرداد ۵, پنجشنبه

تایید بازداشت شماری از بهاییان گیلان توسط دو نهاد امنیتی


 سازمان اطلاعات سپاه و اداره کل اطلاعات گیلان در بیانیه‌ای مشترک، از دستگیری تعدادی از شهروندان بهایی در این استان خبر دادند.

در اطلاعیه مذکور، بهاییان دستگیرشده، به «نفوذ در محیط‌های مختلف، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در سطوح مختلف، و به‌طور خاص در آموزشگاه‌های موسیقی برای کودکان و نوجوانان، فعالیت در عرصه کارگردانی و بازیگری تئاتر و نفوذ در سریال‌های شبکه سراسری صدا‌و‌سیما و استانی باران» متهم شده‌اند.

همچنین در بیانیه عنوان شده که بهاییان اهداف خود را از طریق رسانه‌های نوین، شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای دنبال کرده و به تحریک و تشویق مخاطبین خود برای حضور میدانی در اغتشاشات (اعتراضات) پاییز ۱۴۰۱ و شرکت فعال در کمپین‌های رسانه‌های معاند مانند بی‌حجابی اقدام کرده‌اند.   

هویت بازداشت شدگان در بیانیه ذکر نشده است.

«ایران‌وایر» در روزهای گذشته، از دستگیری دو شهروند بهایی در رشت خبر داد. همچنین در هفته‌های گذشته از محکومیت به زندان یک زوج بهایی و یک شهروند بهایی دیگر در رشت اطلاع داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...