google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: محکومیت همایون خانلری، شهروند بهایی به حبس و مجازات‌های تکمیلی

۱۴۰۲ تیر ۸, پنجشنبه

محکومیت همایون خانلری، شهروند بهایی به حبس و مجازات‌های تکمیلی


شعبه ۱۱ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان، حکم بدوی یک شهروند بهایی به نام «همایون خانلری» را عینا تایید کرد.

در اردیبهشت سال جاری، جلسه دادگاه همایون خانلری به اتهام تبلیغ علیه نظام و فعالیت آموزشی مغایر با شرع اسلام، در شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی «مهدی راسخی» برگزار شد.

دادگاه با استناد به بندهای الف و ب ماده ۱۸ قانون مجازات اسلامی و بند ۲ ماده ۵۰۰ مکرر قانون مجازات اسلامی، متهم را با توجه به انگیزه وی و شیوه ارتکاب جرم و گستره نقض وظیفه و نتایج زیانبار آن، به پرداخت مبلغ پانصد میلیون ریال جریمه نقدی، تحمل دو سال و یک روز حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی و محرومیت از حقوق اجتماعی به مدت ده سال محکوم کرد.

در بخشی از حکم آمده است که نامبرده در «اغتشاشات اخیر»، از طریق فضای مجازی به تحریک دیگران جهت «جنگ و کشتار با یک‌دیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام» پرداخته است که دلالت بر انگیزه متهم به برهم زدن «امنیت کشور و براندازی نظام شیعه» دارد.

از جمله مصادیق صدور حکم، انتشار فیلم و عکس متن سخنرانی «سیمین فهندژ»، نماینده جامعه جهانی بهایی در رای گیری حذف ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل است.

این اتهام در حالی مطرح شده که سیمین فهندژ اصلا در جلسه مذکور حضور نداشته است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...