google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: محکومیت هوشیدر زارعی، شهروند بهایی به ۶ سال حبس و مجازات‌های تکمیلی

۱۴۰۲ تیر ۶, سه‌شنبه

محکومیت هوشیدر زارعی، شهروند بهایی به ۶ سال حبس و مجازات‌های تکمیلی


 شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی «ساداتی»، حکم «هوشیدر زارعی،  قهرمان سابق جودو کشور و شهروند بهایی ساکن شیراز را اعلام کرد.

بر‌اساس رای صادره، این شهروند بهایی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام با استناد به ماده  ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی، به یک سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغ فرقه‌ای خلاف و مغایر شرع اسلام به نفع گروه‌های معاند نظام، با استناد به ۵۰۰ مکرر قانون مجازات اسلامی، به پنج سال حبس تعزیری تحت نظارت سامانه الکترونیکی در محدوده ۱۰۰۰ متری محل سکونت محکوم است.

همچنین به‌عنوان مجازات تکمیلی، هوشیدر زارعی به پانصد میلیون ریال جزای نقدی، پنج سال محرومیت از حقوق اجتماعی، منع فعالیت در فضای مجازی و منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه به‌رمدت دو سال محکوم شد. هوشیدر زارعی در اردیبهشت سال جاری به‌مدت ۲۱ روز بازداشت و هم‌اکنون به قرار وثیقه آزاد است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...