آقای عبدالحمید جمعه گذشته هم در واکنش به مسمومیت دانشآموزان گفته بود: «این مسمومیتها در راستای سرکوب اعتراضات اخیر است.»
این روحانی سرشناس اهل سنت، در توئیت خود با تاکید بر «ناتوانی حاکمیت در انجام این وظیفه و اولویت سلامتی و امنیت دانشآموزان و معلمان و دغدغه عمومی در رابطه با جنایت مسمومیت» خواسته تا روشنشدن وضعیت، مدارس را تعطیل کنند.
مسوولان دولتی از سطح ملی تا محلی، در سه ماهی که از آغاز مسموم کردن دختران دانشآموز گذشت، اظهارنظرهای متفاوتی در مورد این حادثه داشتهاند؛ بهطوری که کنار هم قرار دادن آنها نشان میدهد این مسوولان ابتدا به دنبال انکار اصل موضوع مسمومیت بودهاند و در ادامه، با تردید به موضوع نگاه کرده و نظرات پراکنده و گاه متضادی ارائه دادهاند.
دیروز پانزدهم اسفند، رهبر جمهوری اسلامی نیز پس از سه ماه ادامه مسمومیتها، برای اولین بار به این حملات به مدارس واکنش نشان داد و ضمن نسبت دادن این حملات به دشمن خواهان اشد مجازات برای این عوامل شده بود.
پس از اظهارات علی خامنهای، امروز معاون امنیتی وزیر کشور، در سخنانی اعلام کرده بود که: «تعدادی در رابطه با حمله به مدارس بازداشت شدهاند، برخی از آنها از افراد غیرمعاند بودهاند و ارشاد شدهاند.»
بر اساس گزارشهایی که در سه ماه گذشته در رسانههای ایران درباره مسمومسازی دانشآموزان عمدتا دختر با حملات گازی به مدارس منتشر شده، ثبت بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مورد مسمومیت در مدارس تایید شده است.

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر