google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: افزایش فشارها بر آرام آزاد، شهروند اهل سنندج به منظور اخذ اعتراف اجباری

۱۴۰۱ اسفند ۹, سه‌شنبه

افزایش فشارها بر آرام آزاد، شهروند اهل سنندج به منظور اخذ اعتراف اجباری


 آرام آزاد، شهروند اهل سنندج از حدوداً ۴۰ روز قبل و پس از ربوده شدن توسط اداره اطلاعات، تحت فشار جهت اخذ اعتراف اجباری در بازداشتگاه این نهاد حکومت به سر می‌برد.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز یکشنبه ٧ اسفند ماه ١٤٠١ (٢۶ فوریه ٢٠٢٣) آرام آزاد، شهروند اهل سنندج در حالی که از حدود ٤٠ روز گذشته در بازداشتگاه ستاد خبری نگهداری می‌شود، برای آنچه "بازسازی صحنه جرم" عنوان شده به مکانی نامعلوم منتقل و سپس به محل نگهداری بازگردانده شده است.

به گفته منابع مطلع، این شهروند در مدت چهل روز گذشته، توسط اداره اطلاعات برای اخذ اعتراف اجباری تحت فشار مداوم قرار داشته است.  

هه‌نگاو طلع شده است که، آرام آزاد در ایام بازداشت از حق دسترسی به وکیل و حقوق حداقلی خود محروم بوده است. 

آرام آزاد که دلایل ربودن وی توسط نیروهای حکومتی تاکنون نامعلوم است، اواخر دی ماه ١٤٠١ در شهر سنندج توسط نیروهای اداره اطلاعات مورد ربایش قرار گرفته و به بازدشتگاه این نهاد منتقل شد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...