google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: توهین «هِمن سیدی» به شاهزاده رضا پهلوی و واکنش مردم نسبت به این توهین

۱۴۰۱ بهمن ۱۰, دوشنبه

توهین «هِمن سیدی» به شاهزاده رضا پهلوی و واکنش مردم نسبت به این توهین


«همن سیدی» در صفحه توییتر خود به شخصیت خاندان پهلوی حمله کرده و آنها را مورد توهین قرار داد.

«همن سیدی» فعال رسانه‌ای کُرد و اهل مهاباد است که به عنوان تحلیلگر سیاسی در چندین رسانه فارسی و کُردی به تحلیل مسائل خاورمیانه می‌پردازد. 

پس از سخنرانی شاهزاده رضا پهلوی و درخواست حمایت از مردم برای گذار از جمهوری اسلامی، همچنین راه‌اندازی کمپین «من وکالت می‌دهم» توسط احسان کرمی، واکنش‌های زیادی از جانب مخالفین شاهزاده تا احزاب مختلف صورت گرفت.

«همن سیدی» که قبلا به نیروهای ارتش ایران در پی کمک به مناطق سیل زده حمله کرده و آنها را افراد غیرحرفه‌ای خوانده بود، اکنون با انتشار مطالبی در صفحه توییتر خود، شاهزاده رضا پهلوی و خانواده او را مورد توهین قرار داد که با واکنش‌های گسترده‌ای روبرو شد. 

ایشان در این توییت نوشت: «رضا پالانی که حتی نام خانوادگی‌اش هم غصبی و جعلی است، پس از ناکامی در تحقق وکالت ده میلیونی، اینبار از دادن حق رای به زنان در دوران دیکتاتوری پدرش گفت، اما نگفت که تا قبل از آن فقط مردان ایرانی مجبور به رای دادن به یکی از گماشته‌های پدرش بودند و این بار زنان هم! به نحوی که در انتخابات ۱۳۴۲ مجلس، میان نمایندگانی که خود را چاکر پدرش می‌دانستند (حزب مردم) و نمایندگانی که خود را نوکر پدرش معرفی می‌کردند (حزب ایران نوین) تقسیم شده بود.

این ترکیب در انتخابات نمایشی سال‌های ۱۳۴۶ و ۱۳۵۰ هم تکرار شد و به قول داریوش همایون، کل دولت و مجلس ۳۸%  قدرت را در دست داشتند و شاه به تنهایی ۶۲% قدرت را در دست داشت که اسمش هم شاه مشروطه بود! اما پدر رضا پالانی که خود را وکیل‌الرعایا می‌داند، به این هم بسنده نکرد و یک شبه بساط دو حزب گماشته خودش را جمع کرد و تک حزب رستاخیز را جایگزین کرد؛ یعنی طی ۱۲ سال، ترقی معکوس کرد و سال ۱۳۵۴ دقیقا ۱۰۰% مجلس متعلق به حزب رستاخیز شد. این آخرین انتخابات سلطنتی بود. 

او در ادامه نوشت: تحولات یک ماه اخیر مرا قانع کرد که باید همزمان با فاشیسم مذهبی و فاشیسم سلطنتی مبارزه کنیم.»

پیام «همن سیدی» واکنش‌های زیادی را در صفحات مجازی در بر داشت، بطوریکه بیشتر مردم خدماتی را که شاه برایشان انجام داده بود را به اشتراک گذاشته و به کمپین «من وکالت می‌دهم» پیوستند. 

تعدادی دیگر نیز در واکنش به پیام سیدی گفتند: «جمهوری اسلامی با آن همه هزینه و تبلیغاتی که در طی ۴۳ سال انجام داد نتوانست پهلوی را از چشم مردم بیاندازد، بلکه پهلوی بیشتر نزد مردم محبوب شد. حال تو که شخصی تجزیه‌طلب هستی چطور می‌توانی با این خُزعبلات، خاندان پهلوی را خراب کنی؟ 

همچنین تعدادی دیگر خطاب به او گفتند شما در شبکه‌ای شناخته شدی که خودش تکیه بر دوران پهلوی داشت. چطور می‌توانی اینقدر راحت توهین و انتقاد کنی.

حتی بسیاری از کُردها نیز به سخنان او واکنش نشان داده و اعلام کردند: پهلوی تنها راه عبور ما از جمهوری اسلامی است و ما به عنوان قوم کُرد، به هیچ کس دیگری جز خاندان پهلوی اعتماد نداریم. 

تعدادی دیگر نیز گفتند تلاش کردی تا با این حرف‌ها خاندان پهلوی را خراب کنی، حال بیا و کمی با جمهوری اسلامی دشمنی کن تا کسی بهت شک نکند.»

واکنش‌های بسیار زیاد دیگری نسبت به توییت همن سیدی نشان داده شد و بسیاری از مردم که هنوز در کمپین «من وکالت می‌دهم» رای نداده بودند، به این کارزار پیوستند.  

آیا این مخالفت‌ها و حمله‌های سایبری به کارزار «من وکالت می‌دهم» و شاهزاده رضا پهلوی، از آن دست سناریوهای نخ‌نما شده و پوسیده جمهوری اسلامی و طرفدارانش است تا بتوانند حواس مردم را از خیزش انقلابی مردم پرت کنند؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...