google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: بازداشت مولوی عبدالمجید مرادزهی؛ وضعیت در زاهدان «ملتهب» است

۱۴۰۱ بهمن ۱۱, سه‌شنبه

بازداشت مولوی عبدالمجید مرادزهی؛ وضعیت در زاهدان «ملتهب» است


در پی بازداشت مولوی عبدالمجید مرادزهی، مشاور مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه شناخته شده اهل سنت زاهدان، شرایط این شهر «امنیتی» و «ملتهب» توصیف شده است.

به دنبال هفته‌ها اعتراضات پی در پی در سیستان و بلوچستان که به تغییر مقامات استانی و انتظامی انجامید، شهرهای این استان وضعیت ملتهبی را از سر گذرانده‌اند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ اما اکنون با بازداشت مولوی عبدالمجید مرادزهی که از نزدیکان مولانا عبدالحمید به شمار می‌آید، التهاب در این شهر افزایش یافته است.

شماری از سران قبایل و چهره‌های شناخته شده اهل سنت و بلوچ از مولوی عبدالحمید حمایت کرده بودند. 

همزمان گفته می‌شود در هفته‌های گذشته اطراف مسجد مکی زاهدان که دفتر مولوی عبدالحمید و محل اقامه نماز جمعه است، زیر نظر نیروهای امنیتی قرار داشته است.

در روزهای اخیر نهادهای ناظر بر وضعیت حقوق بشر بارها اخباری از بازداشت بدون دلیل و ناگهانی شهروندان منتشر کرده‌اند.

کمپین فعالین بلوچ می‌گوید از زمان انتخاب «محمد کرمی» از فرماندهان سابق سپاه پاسداران به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان، تدابیر امنیتی در زاهدان تشدید شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...