google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: ضرب و شتم سه زندانی سیاسی و بستن به میله به مدت یک روز

۱۴۰۲ خرداد ۷, یکشنبه

ضرب و شتم سه زندانی سیاسی و بستن به میله به مدت یک روز


 سه زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفته و یکی از آنها به مدت یک روز به میله بسته شد.

روز گذشته پنج‌شنبه برابر با ۴ خرداد ماه، «میثم دهبان‌زاده، «رضا نوروزی» و «مجید روشن‌نژاد»، سه زندانی سیاسی که در تیپ پنج زندان تهران بزرگ محبوس هستند، توسط مسئولان زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. این ضرب و شتم در پی عدم رضایت اصل تفکیک جرائم در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ و بروز درگیری میان زندانیان این بند رخ داده است.

به نقل از «عرفان کرم‌‌ویسی» وکیل مدافع این سه زندانی، آقایان دهبان‌زاده، نوروزی و روشن‌نژاد توسط شش نفر از افسرهای نگهبانی زندان مذکور، با باتوم مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. در جریان این ضرب و شتم، میثم دهبان‌زاده به دلیل ضربات وارد شده به ناحیه سر، دچار خونریزی شده و علیرغم جراحات وارده، پانسمانی برای سر وی از سوی بهداری انجام نشده و فقط به دادن یک عدد قرص بروفن بسنده کرده‌اند.

وکیل مدافع ایشان همچنین افزود: «میثم دهبان‌زاده پس از این اتفاق، به بند ۳ این زندان منتقل و تا ظهر امروز جمعه برابر با ۵ خرداد با دستبند به یک میله بسته شده بود.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...