google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: انتقاد هه‌نگاو از عملکرد سازمان‌های حقوق بشری نسبت به گزارشات وضعیت حقوق بشر در شهرهای کُردستان

۱۴۰۲ اردیبهشت ۷, پنجشنبه

انتقاد هه‌نگاو از عملکرد سازمان‌های حقوق بشری نسبت به گزارشات وضعیت حقوق بشر در شهرهای کُردستان


سازمان حقوق بشری هه‌نگاو نه تنها به نقض فاحش حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی می‌پردازد بلکه همواره منتقد عملکرد برخی سازمان‌های(غیر دولتی) حقوق بشری بویژه آنهایی که دارای میز اختصاصی ایران می‌باشند، بوده است. 

گزارش‌های تنظیمی این سازمان‌ها عمدتاً تابعی از نظر و پیشینه سیاسی کارشناسان ایرانی بوده که وضعیت نقض حقوق بشر در شهرهای کُردستان را کمتر از شدت واقعی نقض حقوق بشر منعکس می‌کنند. در این راستا همواره متدولوژی تحقیق و جمع آوری مستندات آنها با ضعف زائد‌الوصفی مواجه بوده است. 

هه‌نگاو به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزارشگران حقوق بشر در کُردستان که به صورت روزانه وضعیت حقوق بشر را رصد می‌کند همواره این ضعف را به این سازمان‌ها متذکر شده لیکن بدلایل نامعلوم مورد انکار واقع شده است.

 یکی از سازمانهای مدنظر دیده‌بان حقوق بشر و میز اختصاصی ایران این سازمان است. این سازمان در آخرین گزارش خود در خصوص آزار و شکنجه کودکان توسط نیروهای امنیتی به هیچ عنوان تمامی ابعاد و آمار منتشر شده توسط هه‌نگاو را مورد توجه قرار نداده است.
 

ما به عنوان یکی از اصلی‌ترین سازمانهای ناظر بر وضعیت حقوق بشر در شهرهای کُردستان عملکرد این سازمان حقوق بشری را مغرضانه قلمداد و درخواست می‌کنیم در عملکرد خود تجدید نظر کنند. 
 

هه‌نگاو همواره اعلام نموده جریان حقوق بشری غالب تبعیض‌آمیز بوده و بدلایل متعدد سیاسی-تاریخی نقض فاحش حقوق بشر در کُردستان کمتر از وضعیت واقعی انعکاس داده می‌شود.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...