google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: امام جمعه زاهدان: در اعتراضات «اسرائیل» مردم را با گلوله جنگی کشتند؟

۱۴۰۲ فروردین ۱۱, جمعه

امام جمعه زاهدان: در اعتراضات «اسرائیل» مردم را با گلوله جنگی کشتند؟


 مولوی عبدالحمید در نماز جمعه زاهدان به اعتراضات مردمی اخیر در فرانسه و اسرائیل اشاره و نوع برخورد پلیس با مردم در آن کشورها را با اعتراضات ایران مقایسه کرد و گفت هیچ کجا مردم خود را با گلوله‌های جنگی نمی‌زنند.

«مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در نماز جمعه ١١ فروردین به برخی از مشکلات جاری در ایران از جمله بحران اقتصادی و «فساد» اقتصادی گسترده، تبعیض علیه اهل سنت و اقوام و اقلیت‌های ایرانی، و برخورد خشونت‌آمیز با معترضان مسالمت‌جو پرداخت.

مولوی عبدالحمید گفت که اگر در جمهوری اسلامی به همه طیف‌ها، همه گروه‌ها و همه مردم توجه می‌شد، بعد از چهل و چند سال اعتراضی علیه مسئولان و نظام صورت نمی‌گرفت.

امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: «اما چتر نظام برای همه یکسان و برابر نبود» و بسیاری ظلم‌ها و تبعیض‌ها در حق اقلیت‌ها صورت گرفت و نخبگان اهل سنت و همه توانمدان در سطح کشور رد صلاحیت شدند.

این رهبر سنی‌های ایران همچنین ادامه داد که حتی مسائل مذهبی نیز در جمهوری اسلامی، آن طور که قانون اساسی اجازه داده بود، «نگذاشتند آزاد باشد.»

عبدالحمید گفت که در برخی وزارتخانه‌های جمهوری اسلامی یک نفر اهل سنت به کار گرفته نشده و «نگاه مذهبی» موجب محدودیت‌ها شده است.او افزود در میان شیعیان ایران نیز شایستگان به کار گرفته نشده‌اند.

مولوی عبدالحمید بار دیگر به «مشکلات ملی» در ایران اشاره کرد و گفت که اگر مشکلات در سطح ملی حل شود، مشکلات اقلیت‌ها نیز حل خواهد شد.

امام‌جمعه مسجد مکی زاهدان در ادامه نیز اعتراض‌های اخیر اسرائیل را مثال زد و گفت: «در همین اسرائیل که ما به‌ آن غاصب و صهیونیسم می‌گوییم این‌ همه اعتراض کردند، شما شنیدید یک نفر کشته شود؟»

امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین در سخنان خود با اشاره به افزایش نجومی نرخ برابری دلار با ریال در ۴۴ سال گذشته گفت: «دلار ٧ تومانی در پایان دوره پهلوی را حالا به بیش از ۵۰ هزار تومان رسانده‌ایم.» او تصریح کرد: «اگر دلار به ٧۰ تومان هم رسیده بود جای اعتراض داشت اما اکنون به بیش از ۵۰ هزار تومان رسیده است.»


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...