google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: اعتراضات سراسری؛ بازداشت یک شهروند در کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی

۱۴۰۲ فروردین ۱۱, جمعه

اعتراضات سراسری؛ بازداشت یک شهروند در کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی


 یک شهروند در کرمانشاه تحت عنوان آنچه “عامل ارتباط با شبکه های معاند و لیدر اعتراضات” عنوان شده است، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از فارس، یک شهروند در کرمانشاه توسط نیروهای سپاه بازداشت شد.

در این گزارش ادعا شده است که این شهروند “یک ماه قبل از اعتراضات با برخی عناصر ضد انقلاب در منطقه اقلیم کردستان ملاقات داشته و تصاویر تجمعات و اعتصابات کشور را برای شبکه‌ های ماهواره‌ ای معاند ارسال کرده است”.

همچنین “لیدری اغتشاشات خیابانی” نیز از دلایل بازداشت این شهروند عنوان شده است.

در این گزارش به هویت و محل نگهداری این شهروند اشاره نشده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...