google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: گرامیداشت یاد ژینا (مهسا) امینی توسط مسافران نوروزی

۱۴۰۲ فروردین ۱۱, جمعه

گرامیداشت یاد ژینا (مهسا) امینی توسط مسافران نوروزی


 مسافران نوروزی برای گرامیداشت یاد ژینا (مهسا) امینی بر مزار او حاضر شدند.

ژینا (مهسا) امینی نامی آشنا برای ملت ایران است. ژینا اسم رمز پیروزی ایران زمین شد و نه تنها مردم ایران بلکه مردم سراسر جهان نام او را فریاد زدند.

قتل ژینا امینی که به دست نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی رخ داد، باعث روشن شدن آتش خیزش انقلاب مردمی از شهریور ۱۴۰۱ شد که بسیاری از مردم در این خیزش انقلابی جانهای خود را از دست داده و خانواده‌های بسیاری داغدار شدند.

نوروز ۱۴۰۲ بسیار متفاوت با سال‌های گذشته برگزار شد زیرا اکثر مردم در سراسر ایران بر مزار عزیزانشان بودند که جان خود را در اعتراضات سراسری از دست داده بودند. سال جدید برای خانواده ژینا هم بسیار متفاوت بود اما حضور مردم بسیاری از سراسر ایران، دلگرمی خاصی را به خانواده امینی برگرداند و آن نگه داشتن یاد ژینا بود.

مسافران نوروزی از سراسر ایران برای گرامیداشت یاد جاوید نام ژینا، با گل‌های بسیار بر مزار او حاضر شده و مزارش را گلباران کردند. آنها با این عمل نشان دادند که خانواده امینی تنها نیستند و مردم کل ایران در غم از دست دادن ژینا شریک هستند و هنوز یاد ژینا در ذهن‌ها زنده است.

انتشار ویدیویی از این مراسم گرامیداشت در صفحات اجتماعی، غمی همراه با امید را در دل مردم ایران روشن کرد و بسیاری از کاربران اعلام کردند: «ژینای عزیز تو رمز آزادی ملت ایران هستی. هر زمان فکر می‌کنیم که تو به تهران آمدی و فقط میهمان تهران بودی اما چقدر مظلومانه توسط ضحاک زمان کشته شدی، دلمان به درد می‌آید. مطمئن باش انتقامت را می‌گیریم. دختر زیبا و اصیل ایران کمی صبور باش. آمدن بر مزار تو برای ما مردم ایران مقدس است و خاک پای تو را باید بوسید که روشن کننده آتش این انقلاب بودی.

بسیاری از مردم نیز اعلام کردند تو اسطوره شدی، بعد از سقوط رژیم جمهوری اسلامی و مرگ خامنه‌ای، حتی فدائیان و دوستانشان هم برای او فاتحه‌ای نخواهند خواند چه رسد به آنکه مزارش را پر از گل کرده و یادش را گرامی بدارند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...