google-site-verification: google15269942918ec366.html راه آزادی: هشدار جوادی آملی به حکومت: اگر اقتصاد صحیح نباشد خبری از دین نخواهد بود

۱۴۰۱ اسفند ۸, دوشنبه

هشدار جوادی آملی به حکومت: اگر اقتصاد صحیح نباشد خبری از دین نخواهد بود

 

 آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید قم با اشاره به وضعیت بد معیشتی مردم به مقامات ارشد نظام هشدار داده «اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیافتد دیگر خبری از دین نخواهد بود.»

«محبت نیوز»- در ایران با افزایش قیمت دلار به شصت هزار تومان قیمت انواع کالاها به ویژه مواد غذایی ترمز بریده و مردم با گرانی سرسام‌آور درگیر شدند.
هرچند یکی دو ماه است اعتراضات خیابانی فروکش کرده اما موج نارضایتی عمومی رو به افزایش است. این مسئله حتا مراجع تقلید را نگران آینده جمهوری اسلامی و فراتر از آن نگران اسلام کرده است.
عبدالله جوادی آملی از مراجمع تقلید قم دردیدار امام جمعه شهر آمل هشدار داده «اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیافتد دیگر خبری از دین نخواهد بود. نان یعنی اقتصاد مملکت، اگر اقتصاد صحیح نباشد خبری از دین نخواهد بود!»
او در کنایه‌ای که به نظر می‌رسد رو به علی خامنه‌ای باشد گفته «رهبر اگر علی بن ابیطالب علیه السلام هم باشد، داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است، اگر مسئولین درست عمل نکنند و مدیریت نداشته باشند، مشکلات همچنان پابرجا خواهد بود.»

جوادی آملی اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ نیز با اشاره به مشکلات اقتصادی مسئولان کشور را «بی‌عرضه» خوانده بود و خطاب به مقامات جمهوری اسلامی گفت که اگر مردم «قیام کنند همه ما را به دریا خواهند ریخت».

هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم نیز با اشاره به وضعیت معیشتی مردم گفته آنها نیازمند دریافت پاسخ مناسب درباره گرانی و ارزش پول ملی هستند.
حجت الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نیز در توضیح وضعیت زندگی مردم می‌گوید «اوضاعی که اکنون به آن دچار هستیم شرایط با ثباتی نیست و التهاب زیادی در بازارهای مختلف ایجاد شده است که اثرات این التهاب در جامعه به ویژه اقشار ضعیف بسیار زیاد است.»
روزنامه «جمهوری اسلامی» چاپ تهران ۲۷ بهمن در گزارشی به دولتمردان هشدار داد «موج تورمی جدیدی در راه است که می‌تواند شاخص قیمت‌ها در بخش خوراکی را که در ماه گذشته به ۷۰ درصد رسیده بود، از این هم بالاتر ببرد.»
چهل و چهار سال پس از انقلاب اسلامی آنچه روح‌الله خمینی در مورد رفاه و آزادی و استقلال به مردم قول داده بود نه تنها محقق نشده بلکه شرایط به حدی وخیم شده است که مردم حتا برای خرید مایحتاج روزانه خود با مشکل روبرو هستند و عزت و کرامت آنها به عنوان شهروند از بین رفته است و بسیاری از خانواده‌ها به خاطر اوضاع مالی یا فروپاشیدند یا در آستانه فروپاشی‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عفو بین‌الملل: سرکوب زنان و اقلیت‌ها در ایران و استفاده حکومت از مجازات اعدام

  سازمان عفو بین‌الملل در   گزارش سالانه   خود در مورد ایران، به سرکوب زنان، اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، شکنجه زندانیان پرداخته و از استفاده ا...